1966
Als Jean-Paul Van Campenhout 14 jaar wordt mag hij stoppen met naar school gaan en bij vader Van Campenhout in de leer gaan, die heeft een garage en constructiewerkhuis en bouwt zelf kleine kraantjes. Jean-Paul volgt nog een drietal jaren avondschool in Dendermonde. Hij behaalt er het diploma van mecanicien en de nodige getuigschriften om zelfstandige te worden.
1970
Als Jean-Paul 18 jaar is sticht hij de firma "Garage en Constructiewerkhuis Jean-Paul Van Campenhout", gelegen op ’t Hoogste te Bornem. Hij is hoofdverdeler van het automerk Daihatsu en op 30/10/82 wordt hij samen met 20 Belgische collega’s in Japan uitgeroepen tot de top 20 Daihatsu-verdelers.
1977
Waar aanvankelijk het constructie-atelier nog kranen voor gebruik in de bouw maakt wordt er beslist om de productie te stoppen. Met de italiaanse fabrikant Vicario wordt overeengekomen dat zij de kranen volgens de plannen van Van Campenhout bouwen en dat deze in België worden geassembleerd.
1984
Het bedrijf stopt de garage-activiteit en kiest voor een specialisatie in bouwkranen en alle bouwmachines.
1989
Er wordt besloten tot de aankoop van een stuk grond in de KMO-zone te Bornem.
1991
De firma huist met haar atelier en magazijn in de KMO-zone. Er wordt een tweede vennootschap opgericht, namelijk de Nv Vanca Verhuur, voor de verhuur van alle bouwmachines.
1998
Beide dochters, Lies en Karen Van Campenhout stappen mee in de zaak.
1999
Het bureel, nog steeds gevestigd op ’t Hoogste te Bornem verhuist ook naar de KMO-zone te Bornem.
2004
Ter versterking van het team stapt de schoonzoon Jef Verdoodt mee in de zaak. Hij zal voornamelijk het technische aspect voor zijn rekening nemen.
2007
30 Jaar hand in hand met Italië.